8 Tips om bezoekers op je website te houden

Heb jij ook een website vol met interessante informatie? Dan heb je er baat bij om bezoekers langer op je website te houden. Bezoekers die langer op je website blijven, worden vaker klant. In dit blogbericht geef ik je 8 tips om bezoekers op je website te houden.


1. Ontwerp en uitstraling

De uitstraling van je website bepaalt of bezoekers blijven of juist vroegtijdig je website verlaten. Een rommelig ontwerp schrikt bezoekers af. Een langdurige laadtijd en overweldigend veel informatie zorgen er ook voor dat bezoekers je website in een vroeg stadium verlaten. Houd je website overzichtelijk en zorg voor een snelle laadtijd. Wil je ook een overzichtelijk en snelle website?

2. De juiste sleutelwoorden

Je website heeft de juiste sleutelwoorden nodig zodat bezoekers echt vinden wat zij zoeken. Maak een overzicht van de sleutelwoorden waarop je gevonden wilt worden en verwerk deze in je website. Herhaal de sleutelwoorden die belangrijk zijn binnen je website en laat irrelevante sleutelwoorden zo veel mogelijk weg. Bezoekers van je website verlaten je website direct wanneer zij niet vinden wat zij zoeken. Om betere inzage in je website te krijgen, kunnen wij een zoekwoorden analyse van jouw website doen.

3. Verwijder pop-ups

Vind je het ook irritant dat, wanneer je een website bezoekt, er direct gevraagd wordt om je e-mailadres? En dit nog voordat je hebt kunnen lezen waar de website over gaat? Bezoekers verlaten voortijdig je website wanneer je opdringerig overkomt. Probeer dit soort pop-ups uit te schakelen. Schakel anders ons in.

4. Maak gebruik van call to actions

Een goede website zet bezoekers aan tot actie. Door het gebruik van duidelijke en aantrekkelijke call to actions verleid je bezoekers tot actie. Een call to action kun je gebruiken om de bezoeker verder door je website te leiden, of door de bezoeker een formulier te laten invullen om in contact te komen. Zonder actie wordt een bezoeker nooit klant.

5. Open links in een nieuwe tab

Denk goed na over de links die je plaats op de pagina's binnen je website, en waar deze links heen leiden. Zorg er voor dat de links op een nieuwe tab geopend worden. Op deze manier zal de bounce rate van de pagina laag blijven. (De bounce rate geeft aan of iemand wel of geen interesse heeft in jouw content. De bounce rate kun je aflezen in de statistieken van je website. Lees meer over bounce rate.)

6. Houd je bezoekers nieuwsgierig

Laat bezoekers iets doen op je website. Je kunt een video tonen ter ondersteuning van je content, of links met een interessante titel plaatsen. Zorg dat je bezoeker nieuwsgierig blijft naar de informatie op jouw website. De bezoeker zal langer op je website blijven en eerder terugkomen.

7. Live chat

Probeer je bezoekers extra te ondersteunen in hun zoektocht naar informatie. Plaats een chatfunctionaliteit op je website zodat je direct in contact kunt komen met je bezoeker. Op deze pagina is ook een chatfunctionaliteit te vinden. Probeer deze uit en ervaar de voordelen.

8. Interne links

Zorg voor voldoende interne links op je website zodat de bezoeker voldoende informatie krijgt. Deze methode verlaagt ook de bounce rate op je website en bevorderd de indexering door Google.

Wij helpen jou met je website

Heb je vragen over deze 8 tips om bezoekers op je website te houden? Neem contact met ons op, zodat wij je verder kunnen informeren. Wij helpen je graag verder met je website om meer klanten te trekken en je bedrijf te laten groeien.

Wil je ook een responsive website?

Wil je ook een responsive website, en je bedrijf laten groeien? Wij helpen je met een website die past bij jouw wensen. Neem contact met ons op via 050 - 211 00 55.



Gearchiveerd in de categorie: tips en advies

Voorzien van de labels: meer bezoekers, bounce rate, call to action, sleutelwoorden, website ontwerp